מסיבת יום הולדת לילדים

0
1847
מסיבת יום הולדת לילדים

יום ההולדת של ילדכם מתקרב והחלטתם לעשות מסיבה בבית ובכוחות עצמכם (לרעיונות על הפעלות בתשלום היכנסו לעמוד הפעלות ליום הולדת). במאמר זה תמצאו רעיונות שיעזרו לכם לתכנן את מסיבת יום ההולדת בצורה טובה ונעימה.דברו עם ילדכם על אופי המסיבה הרצוי לו. האם לקבוע נושא מסוים למסיבה (דינוזאורים, חלל, הארי פוטר, בן 10, נסיכות, דורה, דרדסים, ספיידרמן וכו') או לא. במידה וייקבע נושא הוא ישמש במהלך המסיבה במשחקים השונים ובעיצוב.

ההכנות למסיבה מתחילות בהזמנות. ההזמנות ליום הולדת יכולות להיות קנויות, או מודפסות בבית, ויכללו את נושא המסיבה. לרוב הילד מחלק בעצמו את ההזמנות בבית הספר או בגן, כדאי להתקשר למורה/גננת וללודא שאכן כל הילדים קיבלו את ההזמנה.

עיצוב ואביזרים

אווירת השמחה במסיבה תגדל בהשקעה קטנה באביזרים הניתנים לרכישה בחנויות המשחקים והעיתונים. סרטי ברכה שתולים על הדלת, בלונים, נרות בצורת מספרים (שישמשו כמובן על העוגה), זר יפה לראש. האפשרויות גדולות מאד, הצבעוניות מוסיפה הרבה ואם שומרים על הקישוטים אפשר להשתמש בהם גם בשנים הבאות.

תוכנית ומשחקים

כדאי לתכנן את יום ההולדת לאורך של שעתיים עד שעתיים וחצי. קחו בחשבון שיש איחורים גם בהגעה וגם באיסוף הילדים. לכן כדאי לתת לילדים שמקדימים להגיע משחק כלשהו (כגון תפזורות, משחקי קו לקו, צביעה) שיעסיק אותם עד שהמסיבה מתחילה. כדאי להכין מראש מאגר של שירי יום הולדת שישמשו כמוזיקת רקע במשחקים השונים

משחקי חברה ליום הולדת

  • חבילה עוברת – מכינים הפתעה בתוך נייר עיתון ומוסיפים שכבות על שכבות של ניירות, כאשר מפעם לפעם יש גם פרסים קטנים או משימות. משימות יכולות להיות להגיד ברכה לילד/ת וים ההולדת, לקפוץ עשר פעמים על רגל אחת, לרקוד עם ילד/ת היומולדת ועוד. החבילה עוברת מיד ליד כל עוד יש מוזיקה וכאשר המוזיקה נפסקת, הילד שאצלו החבילה פותח את העטיפה ורואה אם יש פרס משימה או כלום, עד שמגיעים להפתעה האחרונה והמשחק נגמר
  • כסאות מוזיקאליים – משחק שמתאים אם מספר המשתתפים לא גדול מדי. שמים כסאות כמספר השחקים פחו אחד ומשמיעים מוזיקה. כאשר המוזיקה מפסיקה כולם צריכים לשבת. למי שאין כסא יוצא מהמשחק. ממשיכים ובכל פעם מורידים כסא עד שיש מנצח
  • זיהוי משפטים – מכינים מראש משפטים וביטויים מעולמם של הילדים (שם המורה/גנת, תוכניות טלויזיה אהובה, חוגים שהם משתתפים וכו'). רושמים על נייר ותלוים לילד מאחרוי הגב והוא צריך לנחש מה שכתוב אבל רק עם שאלות שהתשובה עליהן היא כן או לא.
  • משחקי ברכות – כל ילד בתורו צריך לברך את ילד יום ההולדת

פעילויות יצירה

בהתאם לנושא המסיבה הנבחר, או ללוח השנה אפשר להכין פעילויות יצירה. מומלץ לעשות פעילויות אלו בחצר/מרתף/גג שכן לרוב הן גורמות ללכלוך. חשוב לבחור פעולות יצירה פשוטות ומתאימות לגיל הילדים. את היצירה יקחו הילדים למזכרת.

כיבוד

את הכיבוד כדי להגיש בצורה מאורגת בהפסקת כיבוד באמצע ובסוף המסיבה. הכיבוד הוא פשוט מבוסס על חטיפים ועל פיתות/לחם וממרחים (חומוס/שוקולד). שתייה יש לספק בכל מהלך המסיבה, מים ומיצים.

עוגת יום הולדת – לקראת סיום המסיבה מביאים את העוגה (ראו מאמרי מפרוט על עוגות יום הולדת), מרימים את ילד/ת היום הולדת על הכסא, שרים ורוקדים, הילד או הילדה מכבים את הנרות

זהו המסיבה נגמרה, מחלקים את העוגה לילדים ומקווים שההורים יבואו לאסוף את כולם בזמן. מחלקים מתנה קטנה לכל הילדים שבאו (בחנויות הצעצועים יש מדפים שלמים של מזכרות במחירים נמוכים עד עשרה שקלים וגם בהרבה פחות) גם בשלב הזה כדאי לתת לילדים שנשארו דפי פעילות פשוטים על מנת להעסיקם.

תם ונשלם! מקווים שנשארתם עם מעט ניקיונות ועם הרבה טעם טוב והנאה עד שנה הבאה!

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן