יום הולדת האו וואוו!

0
2973
יום הולדת האו וואוו!
קרדיט unsplash

חגיגת יום הולדת לילד אמורה להיות אחד האירועים המשמחים ביותר בילדות, אירוע אותו יזכור הילד בחיבה למשך שנים רבות קדימה. לכן, עבור הורים רבים מדובר גם באתגר מסוים, וככל שיום ההולדת מתקרב כך עולה רף הלחץ – איזו מסיבת יום הולדת נעשה לילד? אילו הפעלות ואטרקציות מיוחדות נכניס לחגיגה על מנת שתהיה מיוחדת במינה, תשמח את הילד ותותיר בו זיכרונות מתוקים? במיוחד כאשר ישנם כמה ילדים במשפחה וככל שמתקדמות השנים גם מאגר הרעיונות והאפשרויות הולך ומדלדל. ההורים עלולים להרגיש כי כבר ניסו ועשו הכל, ומציאת רעיון חדש ומקורי הופכת מאתגרת יותר ויותר. עבור כל הורה שנמצא במצב זה או בכלל כל מי שמחפש אחר רעיון מקורי ומושלם עבור יומהולדת לילד/ה, כדאי להכיר את האפשרות של יום הולדת בנושא כלבים – 

יום הולדת לילדים שאוהבים כלבים עם כלבים שאוהבים ילדים

לא סתם נהוג לומר כי הכלב הוא ידידו הטוב של האדם – לכלבים חיבור וקשר רגשי ייחודי לבני אדם, ובפרט לילדים בכל הגילאים. משפחות עם כלבים יכולות להעיד כי כאשר מצטרף תינוק חדש לבית, הכלב המשפחתי מיד מזהה אותו כחבר חדש בלהקתו, מגן עליו ומתיידד עימו.

כמו כן, ילדים בכל הגילאים אשר רגילים לכלבים אוהבים אותם מאוד ומזהים את הטוב, היופי והידידותיות שבבעל חיים מקסים זה. ילדים שאינם מכירים כלבים מקרוב ואולי אפילו חוששים מהם, צריכים לרוב היכרות נכונה ומתאימה על מנת להתאהב גם כן בבעל החיים ההולך על ארבע הקרוב ביותר לאדם.

לכן, כלבים מהווים חברים שמתבקש להזמין לכל מסיבת יום הולדת לילד. גוף הפועל בישראל לקירוב בין בני אדם וכלבים – "מדברים עם כלבים – המרכז הישראלי ליחסי אדם וכלב", מספק שירות זה של הפעלות ליומהולדת עם כלבים. במסגרת השירות ניתן לערוך מסיבת יומהולדת בהשתתפות כמה וכמה כלבים (לפחות ארבעה כלבים מסוגים שונים), כולם כמובן מאולפים וידידותיים ביותר לבני אדם ולילדים בפרט. הכלבים מגיעים יחד עם שני אנשי צוות מיומנים ליום ההולדת ועורכים פעילויות שונות במשותף עם הילדים. את המסיבה ניתן לערוך בבית ולהזמין את הכלבים ואנשי הצוות אליה, או לערוך מלכתחילה את המסיבה במתחם הכלבנות הטיפולית של "מדברים עם כלבים".

מדובר כאמור בלפחות ארבעה כלבים שונים שיגיעו ליום ההולדת, כך שלכל הילדים והמשתתפים יהיה מעניין ויהיה כלב ללטף, לשחק ולעשות עימו תרגילים שונים. חשוב ביותר להבהיר כי מדובר בארגון אשר שם דגש לא רק על בטיחות ועל עבודה עם כלבים מאולפים ומאומנים, אלא גם (ולא פחות חשוב!) על רווחתם של הכלבים – הכלבות והכלבים זוכים לטיפול מסור ולקשר חם ומתמשך עם אנשי הצוות. גם בהפעלות ימי ההולדת, לא נעשות כמובן פעילויות אשר פוגעות בכלבים בשום צורה שהיא, ומושם דגש על פעילות משותפת של הילדים והכלבים גם יחד, כשותפים. 

יומהולדת עם כלבים כחוויה שיכולה להיות משנת חיים

הורים רבים שערכו בעבר ימי הולדת לילדיהם עם הכלבים של "מדברים עם כלבים" העידו על החוויה הבלתי נשכחת, המהנה והעמוקה כל כך עבור הילדים עצמם – הן ילד/ת יום ההולדת והן החברים והחברות שבאו למסיבה, כמו גם הוריהם שבאו איתם.

חשוב להבין כי יום הולדת עם כלבים עשויה בהחלט להוות לא רק חוויה חיובית וטובה, אלא חוויה משנת חיים של ממש – 

מצד אחד, ילדים אשר מכירים ואוהבים כלבים מן הסתם ייהנו מיום הולדת עם כלבים, במיוחד כאשר מדובר בכלבים בעלי אופי טוב, נעים ורגוע אשר רגילים לילדים ואוהבים לעשות איתם תרגילים והפעלות. מצד שני, ילדים אשר אולי אינם מכירים כלבים מקרוב, ואפילו אולי חוששים מהם, יכולים לעבור כך חוויה חיובית חזקה לצד כלבים, ולשנות את ההרגשה שלהם לגביהם. הפעילויות נעשות כאמור בצורה בטוחה ומבוקרת, יחד עם מדריכים מקצועיים המלווים את הכלבים, ועם כלבים בעלי אופי נוח ונעים אשר רגילים לילדים. כלומר, החוויה שהילד יקבל עם הכלבים תהיה חיובית, נעימה ומהנה, וכך הוא יוכל לפתח חיבה לכלבים, ולכל הפחות להפסיק לחשוש מהם. במיוחד בגילאי הילדות, מדובר בחוויה חשובה ביותר אשר יכולה לעשות את ההבדל בין ילד שיגדל להיות אדם בוגר אשר מפחד מכלבים או לא אוהב אותם, לבין ילד שיגדל לאהוב כלבים ולא לחשוש מהם. מבחינה זו, מדובר במתנה של ממש שאנחנו, כהורים, יכולים להעניק לילדים שלנו מילדות – את האפשרות לא לפחד מכלבים ולהצליח להתחבר רגשית לבעל חיים מדהים זה.

בנוסף, מדובר ביום הולדת בו הילדים עצמם לוקחים חלק פעיל בתוכן ובהפעלה של יום ההולדת – הם עושים פעילויות עם הכלבים, משתתפים יחד איתם בתחרויות ומשחקים, לומדים כיצד לדבר ולתקשר איתם וכו'. במיוחד בעידן של ימינו, כאשר ילדים לומדים כיצד להיות פאסיביים מול המסך לאורך חלק גדול מהיום, פעילות יום הולדת בה הם לוקחים חלק אקטיבי יכולה לעשות טוב לכולם, ולהשאיר הן את ילד יום ההולדת והן את החברים עם חוויה בלתי נשכחת, זיכרונות מתוקים לכל החיים וחיבה מיוחדת לכלבים…

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן